Rindu

Alhamdulillah 'ala kulli hal.

Sungguh, Allah hadiahkan kepada saya sesuatu yang sangat berharga hari ini.
Sesuatu yang sememangnya saya perlu.
Sesuatu yang saya yakin, Allah tahu itulah tarbiyah terbaik untuk saya.

Dan hari ini, Allah tunjukkan lagi
Satu daripada beribu sebab yang membuatkan saya semakin sayang akan tarbiyah dan cintaNya.

Usai sebulan saya berhempas, bergelut.
Namun hari ini membuktikan ilmu saya masih cetek.
Masih banyak yang saya perlu kuasai dan fahami
Dan saya tidak ralat
Sebab saya bakal bermain dengan nyawa manusia satu hari nanti insyaAllah.

Mungkinlah saya nampak kuat
Tapi karekter saya memang begini
Tipulah kalau saya tidak sedih
Saya juga berusaha keras.
Cuma mungkin tidak cukup keras lagi kalau nak dibanding dengan orang lain
Doa pun masih perlu banyak lagi.

Tetapi, setelah tamat kisah peristiwa yang sebenarnya tidaklah berapa gembira itu
Allah hadiahkan saya ketenangan yang....SubhanaAllah!
Saya sendiri terharu dengan apa yang Allah hadiahkan untuk saya hari ini.

Allah hantarkan saya untuk berukhuwah dengan ramai orang hari ini
Bulatan gembira adik-adik saya sangat menyentuh jiwa saya hari ini
Hati saya terasa basah.
Suatu yang sangat saya rindukan seolah-olah pertama kali berkenalan denganNya
Sesuatu, yang membuatkan saya semakin malu denganNya

Dan tatkala saya berjalan kaki pulang ke rumah pada akhir hari ini,
Saya berjalan seorang diri
Bersama ketenangan malam,
Renyai-renyai salji yang lembut
Lantas terungkap lagi di hati saya,

"Dan nikmat Tuhanmu yang manakah kamu dustakan?"

SubhanaAllah...

Alhamdulillah ya Allah..
Sungguh, aku memang rindu dengan perasaan ini.

Alhamdulillah 'ala kulli hal :)

P/s: teringat ada seorang sister tu share, sampaikan dia berdoa biarlah Allah redha dgn examnya. ;)

Comments

keyLa said…
salam ainaaaaaku~

kuat! insyaAllah, Allah Maha tahu~

don't be sad, innaAllaha ma'ana..

jom, terus berjuang, yuk!
Fathin Aina said…
salam keylaaaaa

baru prasan nk reply..hehehe...

insyaAllah...chaiyo2!

Popular Posts